انحصار مدال‌ها بین آمریکا و روسیه در تیرانا - قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال

از مجموع 10 مدال طلای توزیع شده در کشتی زیر 23 سال جهان، پنج تایش به روسیه رسید و چهارتایش به آمریکا، ترکیه هم تنها طلای باقی مانده را گرفت.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که آلبانی به کشتی ایران ویز نداد و طبعا اگر کشتی‌گیران ایرانی در این رقابت‌ها روی تشک می‌رفتند، قطعا چند طلا از آنِ ایران می‌شد.

ناچین مانگوش در 57 کیلو، بشیر ماگمادوف در 61 کیلو، ابراگیم ابراگیموف در 65 کیلو، اینالبک شری‌یف در 70 کیلو و ماگومد ماگومدوف در 79 کیلو برای روسیه طلا گرفتند.

کیگان دنیل اوتور در 74 کیلو، آرون باروکس در 86 کیلو، ایساک ترامبل در 97 کیلو و وایت هندریکسون در 125 کیلوگرم هم آمریکا را صاحب نشان طلا کردند. محمد گیمری که کشتی‌های خوبی در 92 کیلوگرم گرفت هم طلای این وزن را برای ترکیه به دست آورد.

درحالیکه مثل سه مسابقه جهانی قبلی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، امتیاز روس‍ها در جدول پایانی محاسبه نشد، آمریکا با 148 امتیاز قهرمان زیر 23 سال جهان شد. ترکیه و آذربایجان هم دوم و سوم شدند.

تیم آزاد ایران قرار بود با میلاد والی‌زاده در 57، شهداد خسروی در 61، محمدعلی عموزاد در 65، محمد بخشی در 70، محمدصادق فیروزپور در 74، سبحان یاری در 79، علی منصوری در 86، مبین عظیمی در 92، امیرعلی آذرپیرا در 97 و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم در تیرانا روی تشک برود. ترکیبی مدعی که چندین قهرمان جوانان و امیدهای جهان را در خود داشت و در چند وزن از جمله 92، 97 و 125 کیلوگرم شانس اول طلا محسوب می‌شد، ضمن اینکه عملکرد والی‌زاده، عموزاد، بخشی و یاری در مسابقات قبلی نویدبخش کسب نتیجه در آلبانی بود که به هیچ کدام آنها فرصت رویارویی با حریفان داده نشد.

Elham Heidari