از حضور گرگ چچن تا ۷ داغستانی در جام دانکلوف

با نظر کادرفنی تیم ملی قرار بود امیرمحمد یزدانی و رحمان عموزاد در جام دانکلوف محک بخورند که رحمان به خاطر تب ۴۰ درجه‌ای در این رقابت‌ها کشتی نگرفت اما امیرمحمد یزدانی بعد از آنکه کشتی‌گیرانی از بلغارستان و مولداوی را برد، اما در نیمه‌نهایی مغلوب رمضان رمضان‌اف روسی‌الاصلی شد که به اسم بلغارستان در این رقابت‌ها روی تشک رفته بود.

رمضان‌اف البته تنها روسی نبود که در جام دانکلوف مبارزه کرد، آنها در ترکیب تیم‌های مختلف در این تورنمنت کشتی گرفتند. فقط ۷ کشتی‌گیر داغستانی در عضویت سه تیم مقدونیه، مجارستان و بلغارستانِ میزبان در این رقابت‌ها روی تشک رفتند.

رسول شاپیف در ۷۴ کیلوگرم، احمد ماگومدوف در 79 کیلوگرم و ماگومد قاضی نوراف در ۹۷ کیلوگرم در ترکیب تیم مقدونیه؛ قمضت گاجی خالداف در ۶۱ کیلوگرم و مراد کورماگومدوف در ۷۴ کیلوگرم در تیم مجارستان و رمضان رمضان‌اف در ۷۰ کیلوگرم و ابوبکر آباکاروف در 86 کیلوگرم در ترکیب تیم بلغارستان در جام دانکلوف کشتی گرفتند.

کشتی‎گیرانی از چچن، اوستیا و ... هم در جام دانکلوف شرکت داشتند که از جمله آنها احمد باتایفی بود که ارشک محبی در فینال شکستش داد. باتایف که به گرگ چچن شهره است، در فینال ۶-۴ مغلوب ارشکی شد که قرار است نماینده ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هم باشد.

اما نکته جالب توجه وزن ۷۰ کیلوگرم اینکه رمضان‌اف سال گذشته هم در جام دانکلوف حضور داشت و آنجا به مدال نقره بسنده کرد، اما امسال یک پله صعود کرده و قهرمان این جام شد.

امیرمحمد یزدانی که شانس این را پیدا نکرد در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد روی تشک برود، حالا در جامی بین‌المللی به یک روسی‌الاصل وزن ۷۰ کیلوگرم باخت.

نایب‌قهرمان جهان در وزن المپیکی ۶۵ کیلوگرم در سال ۲۰۲۱، در وزن ۷۰ کیلوگرم بدون رقیب نیست. او که باید برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به فکر وزن المپیکی باشد، امسال در بلگراد به دنبال دشت مدالی است که سال ۲۰۲۲ نتوانست آن را به دست آورد.