رضا یزدانی؛ انتخاب کشتی ترکمنستان برای تحول

فدراسیون کشتی ترکمنستان مدیریت تیم‌های ملی آزاد و فرنگی خود را به پلنگ جویبار سپرد. به قهرمانی که دو مدال طلا و دو برنز جهان را در کارنامه دارد، اما برای همیشه یکی از شایسته‌ترین قهرمانان ایران است که نامش در بین طلایی‌های المپیک خالی است.

او حالا چند سالی است که کار مربیگری می‌کند و همانطور که در دوره قهرمانی، جزو بهترین‌ها بود، نشان داد شم مربیگری خوبی هم داشته و از سه حضور در لیگ برتر، صاحب یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی شده است، باوجودی که تیمش همیشه با تیم‌هایی که اکثر ملی‌پوشان و ستاره‌ها را در اختیار داشته، در رقابت بوده است.

رضا یزدانی حالا قرار است به عنوان مدیر تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ترکمنستان کار مربیگری‌اش را در این کشور پیگیری کند و کادری کاملا ایرانی را هم با خود به این کشور برده است.

هادی حبیبی که نتوانست به دلیل محرومیت، تیمش را در لیگ باشگاه‌های جهان همراهی کند و از همراهی تیم رضا یزدانی در لیگ برتر فصل آینده هم محروم شده بود، سرمربی تیم بزرگسالان و امید ترکمنستان خواهد بود. مهدی علیاری دارنده مدال برنز جهان هم به عنوان سرمربی تیم فرنگی بزرگسالان و امید در کنار کادر رضا یزدانی است.

محمود اسماعیل‌پور مربی کارکشته مازندرانی و مربی سازنده رضا یزدانی و خیلی از قهرمانان دیگر هم سرمربی تیم جوانان و اصغر بذری سرمربی تیم نوجوانان آزاد ترکمنستان هستند.

احسان احمدی و فرزین جباری هم به عنوان مربی بدنساز آزاد و فرنگی به این کشور رفته‌اند.

Elham Heidari