بازگشت بیابانی برای کار ناتمام

یکی از اتفاقات ویژه مسابقات قهرمان کشوری کشتی آزاد، جایی که اولین مرحله از چرخه انتخابی سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شد، قهرمانی کشتی‌گیری بود که قبلا خبر آمده بود مهاجرت کرده؛ کسی که یکی از گزینه‌های اصلی وزن ۶۵ کیلوگرم برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود اما بعد از آن حدودا دو سال از مسابقات فاصله گرفت.

پیمان بیابانی به ایران برگشت و قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشور شد. چون سهمیه مسابقات کشوری را نداشت، پیش از آن هم در مسابقات قهرمانی استان ۶ دور کشتی گرفت.

پیمان زمانی انگیزه دوباره‌ای برای بازگشت پیدا کرد که رحمان عموزاد قهرمان جهان شد. او به روزهای خوب باور دارد: «در این مدت که از کشتی دور بودم، خیلی چیزها فهمیدم. گاهی آدم باید فاصله بگیرد و از بیرون نگاه کند تا بهتر خیلی چیزها را متوجه شود و من هم وقتی از کشتی فاصله گرفتم، دیدم تا ملی‌پوش شدن فاصله‌ای نداشتم و دائم این را با خود تکرار کردم.»

تکرار هرباره این واقعیت، منجر به قهرمانی پیمان بیابانی در مسابقات کشوری و کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شد. او حالا استارت خوبی زده و می‌داند برای آنکه در مسابقات جهانی هم ملی‌پوش شود، ابتدا باید در قزاقستان کشتی‌های خوبی بگیرد و بعد از آن هم  از سد رحمان عموزاد عبور کند، کسی که در بلگراد قهرمان جهان شد.