قهرمانی آسیا: مصافی برای اثبات عباسی و ایمن‌طلب

در وزن ۶۳ کیلوگرم درحالیکه ایمان محمدی و میثم دلخانی از شرکت در مسابقات کشوری معاف بودند، عارف محمدی که یک سال از ایمان بزرگتر است قهرمان کشور شد. ایمان و عارف همراه با هم عازم کرواسی شدند که هر دو شکست مقابل طالح ممدوف را تجربه کردند و عارف صاحب نشان نقره و ایمان برنزی شد اما انتخاب کادرفنی در این وزن برای مسابقات قهرمانی آسیا، ایمان محمدی بود که هم قبلا امتحانش را خوب پس داده بود و هم اینکه در مقایسه با عارف، کشتی بهتری مقابل طالح ممدوف گرفته و درواقع غافلگیری یک دقیقه اول، منجر به شکست ۴-۴ او در نیمه‌نهایی مقابل حریف آذربایجانی شده بود.

در ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، صاحب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از شرکت در مسابقات کشوری معاف بود. همچنین سید دانیال سهرابی  به واسطه عملکرد خوبش در مسابقات جوانان، امیدهای جهان و جام‌جهانی باکو، این اجازه را پیدا کرد که در مسابقات کشوری روی تشک نرود. در غیاب این دو کشتی‌گیر رضا عباسی در این وزن با شکست حسین محمودی قهرمان کشور شد.

عباسی در تورنمنت کرواسی تا فینال خوب ظاهر شد اما در مبارزه پایانی مغلوب حریف چینی شد. همین کشتی‌گیر چینی با شکست اورتا سانچز کوبایی، قبل‌تر زمینه‌ساز حذف دانیال سهرابی از دور رقابت‌ها شده بود. بنابراین عباسی در ۶۷ کیلوگرم نماینده آسیایی کشتی فرنگی ایران شد.

در ۷۲ کیلوگرم، در غیاب محمدرضا مختاری و امیر عبدی، سجاد ایمن‌طلب قهرمان کشور شد تا همراه با عبدیِ جوان به زاگرب برود. عبدی که روند رو به رشدی در یک سال اخیر داشته، ۳-۲ مغلوب رابرت فریتچ مجارستانی شد، کشتی‌گیری که مرحله بعدی به ایمن‌طلب باخت تا عبدی از دور رقابت‌ها حذف شود. ایمن طلب اما روند خوبش را در فینال تکمیل نکرد و با شکست مقابل کشتی‌گیر ترک، به مدال نقره تورنمنت کرواسی رسید و اینگونه برای تیم آسیایی انتخاب شد.

جدای از ایمان محمدی که در دو سال اخیر تجربه خوبی کسب کرده، عباسی و ایمن‌طلب برای اثبات خود به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند.