عملکرد امیدوارکننده تیم رنگرز در روز نخست قهرمانی آسیا

از صبح امروز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر آستانا ی قزاقستان شروع شد و در پنج وزن اول این رقابت‌ها تیم حسن رنگرز موفق به کسب ۴ نشان طلا و یک نقره شد.

پویا دادمرز در ۵۵ کیلو با شکست تایگاه اونیشی از ژاپن، اختیار باتیروف از ازبکستان و روپین از هند به مدال طلا رسید.

ایمان محمدی در ۶۳ کیلو از سد نیراج از هند، جین سئوب سونگ از کره جنوبی و شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان گذشت و قهرمان شد.

امین کاویانی‌نژاد شکست را به ساجان از هند، ریو لیو از چین و دمیو ژاداریف از قزاقستان تحمیل کرد و به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال مقابل آکژول محموداف کشتی نگرفت تا نقره این وزن را بگیرد.

ناصر علیزاده در ۸۷ کیلو ماساتو سومی از ژاپن، سونیل کومار از هند و نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را برد و صاحب نشان طلا شد.

امین میرزازاده هم با غلبه بر رومن کیم از قرقیزستان، تیموربک نسیم‌اف از ازبکستان و لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

قزاقستان میزبان در این پنج وزن طلا نگرفت و فردا قطعا به دنبال جبران نتایج امروز خواهد بود. این تیم با یک نقره و چهار برنز صاحب ۸۰ امتیاز در روز اول شد و ۴۰ امتیاز از تیم ایرانِ ۱۲۰ امتیازی عقب افتاد.

باتوجه به اینکه نقره ۷۷ کیلوگرم در شرایطی به نام امین کاویانی‌نژاد نوشته شد که او برابر حریف قرقیز کشتی نگرفت، فرنگی‌کاران ایران در پنج وزن اول هیچ شکستی نداشتند و با ۱۵ برد به کار خود خاتمه دادند که این یک اتفاق خوب و امیدوارکننده برای کشتی فرنگی است که سال گذشته نایب‌قهرمان آسیا شد.

البته نباید از جوانی و کم تجربگی ملی‌پوشان پنج وزن دوم ایران گذشت و احتمال اینکه حتی فردا اوتی هم در برخی اوزان داشته باشیم، وجود دارد. هرچند که تا اینجای کار حسن رنگرز در همه مسابقاتی که حضور داشته، با موفقیت و نتایج مطلوب به کار خود خاتمه داده است.

رضا عباسی، سجاد ایمن‌طلب و علیرضا مُهمدیِ  از تجربه بسیار کمتری در مقایسه با سایر نفرات برخوردارند. مهدی محسن‌نژاد هم که امسال روند بسیار خوبی داشته، در آسیا دو حریف خوب دارد و اگر طلای آسیا بگیرد، درواقع کار ارزشمندی انجام داده است.

مهدی بالی شاید شانس اول طلای آسیا در روز دوم باشد. کشتی‌گیر خوب و خوش‌اخلاق و باانگیزه‌ای که در این سال‌ها، خصوصا پیش از بلگراد به واسطه شیوه انتخابی حاکم بر کشتی فرنگی، فرصت رقابت با نفر اول را پیدا نکرد.