کسر یک سهمیه المپیک از جهانی بلگراد و اضافه شدن به گزینشی آخر

برخلاف دوره گذشته که نفرات اول تا پنجم مشترک در نورسلطان سهمیه المپیک گرفتند، در مسابقات جهانی بلگراد یک سهمیه کمتر در اوزان المپیکی توزیع خواهد شد.

یعنی نفر اول، دوم، دو سوم مشترک و یکی از کشتی‌گیران پنجم هر وزن و در مجموع 5 کشتی‌گیر در هر وزن سهمیه المپیک می‌گیرند. برای تعیین نفر پنجم حقیقی هر وزن، در پایان مسابقات هر روز، مسابقه انتخابی بین دو کشتی‌گیری که پنجم شده‌اند برگزار می‎‌شود تا یک نفر از بین آنها سهمیه بگیرد.

این سهمیه‌ای که از مسابقات جهانی بلگراد کسر شده، به آخرین گزینشی المپیک اضافه خواهد شد. جایی که دوره گذشته، فقط فینالیست‌ها از گزینشی جهانی سهمیه می‌گرفتند اما این بار جدای از نفرات اول و دوم، نفر سوم حقیقی هم صاحب سهمیه المپیک خواهد شد.

بنابراین هر کشتی‌گیری که مبارزه رده‌بندی اوزان المپیکی (57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد و 60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی) را ببازد، بعد از آن هم باید یک کشتی برای سهمیه المپیک مقابل بازنده حریفی که در گروه مقابل پنجم شده، بگیرد.

بنابراین راه میان‌بر و راحت‌تر در جهانی بلگراد، این است که اگر کشتی‌گیری فینال را از دست داد که مطمئن‌ترین راه برای کسب سهمیه المپیک است، در مبارزه رده‌بندی همه توانش را به کار بگیرد تا علاوه بر کسب مدال برنز، خیالش بابت کسب سهمیه هم راحت شود و کار به اما و اگر تک کشتی انتهای شب نکشد.

Elham Heidari