بازگشت به سکوی قهرمانی نوجوانان جهان با مربیگری بهنام احسان پور

از سال گذشته که بهنام احسانپور جایگزین مجید ترکان در تیم ملی نوجوانان شد، خیلی‌ها به فدراسیون خرده گرفتند که این انتخاب خوبی نمی‌تواند باشد و دلیلش را کم تجربه بودن نفر سوم سال 2019 جهان می‌دانستند، اما احسانپور بدون توجه به انتقادات و پیش‌داوری‌ها کارش را استارت زد.

قهرمانی مقتدرانه شاگردان احسانپور در آسیا، نوید خوبی برای مسابقات قهرمانی جهان بود. تیم ملی آزاد نوجوانان ایران بعد از چهارمی سال گذشته و غیبت روی سکو، این بار به سکو بازگشت، آن هم با قهرمانی.

تیم بهنام احسانپور با دو مدال طلای اهورا خاطری و سینا خلیلی، دو نقره سجاد پیردایه و ابوالفضل حسینی و دو مدال برنز سام سیار و توحید نوری و امتیازاتی که چهار کشتی‌گیر دیگر به دست آوردند، قهرمان جهان شد.

تیمِ خوب نوجوانان در هیچ وزنی بدون امتیاز نماند و همه در کسب این عنوان تیمی سهیم بودند، همانطور که در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیمی یکدست روی سکوی قهرمانی رفت.

بعد از ایرانِ 156 امتیازی، آمریکایی‌ها که سه مدال طلا و سه مدال برنز به دست آوردند با 126 امتیاز دوم شدند.

ژاپن و آذربایجان با 106 و 84 امتیاز رده‌های بعدی را از آن خود کردن.

بهنام احسانپور هم با دو قهرمانی قاره آسیا و جهانی، خوب جواب منتقدانش را داد. مربی جوانی که از دو سال عضویت در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان کسب تجربه کرده بود، ارتباط خوبی با نوجوانان گرفته و با آنها بهترین‌ها را رقم زد، بالاتر از آمریکا و روسیه

Elham Heidari