استارت علیرضا نجاتی برای پاریس ۲۰۲۴

علیرضا نجاتی که یکی از ارزشمندترین مدال‌های چند سال اخیر اوزان پایین کشتی فرنگی را در نورسلطان ۲۰۱۹ گرفت و نوید ظهور ستاره‌ای شبیه به حمید سوریان را داد، سال گذشته برای مدتی از تمرین و مسابقه فاصله گرفت. او که کشتی‌گیری جسور و شجاع با روحیاتی خاص و منحصر به فرد است، بعد از آنکه نتوانست مجوز شرکت در جام تختی را بگیرد و به کل شانس حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد برایش از دست رفت؛ حالا بار دیگر تمریناتش را شروع کرده و می‌خواهد خودش را برای شرکت در المپیک پاریس آماده کند.

علیرضا این روزها زیر نظر مربی سازنده‌اش، روح‌الله میکائیلی تمرین می‌کند و قرار هم هست استارتش با لیگ برتر فرنگی باشد. به احتمال فراوان نجاتی یکی از کشتی‌گیران بنام و عنوان‌دار تیم سعید عبدولی در لیگ برتر خواهد بود.

سعید عبدولی هم با تیم گروه ملی فولاد قرار است اولین سرمربیگری‌اش را در این رقابت‌ها پشت سر بگذارد و علاوه جذب کشتی‌گیران خوزستانی، بنا دارد چند کشتی‌گیر غیربومی نیز در کنار تیم خود داشته باشد که علیرضا نجاتی هم احتمالا یکی از آنهاست.

وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان، وزن بسیار سنگین، شلوغ و پرمدعی است. ایران هم در این وزن چندین کشتی‌گیر مدعی دارد که علیرضا نجاتی هم قبلا خودش را در این وزن ثابت کرده و درصورتی که تمرینات خوبی انجام دهد، قطعا می‌تواند شانس زیادی برای حضور در المپیک داشته باشد. علاوه بر نجاتی، مهدی محسن‌نژاد و میثم دلخانی، احتمال دارد برای المپیک کشتی‌گیرانی چون ایمان و عارف محمدی، احمدرضا محسن‌نژاد و... هم از وزن بالاتر به رقابت برای دوبنده تیم ملی در وزن المپیکی ۶۰ کیلو اضافه شوند.

Elham Heidari